was successfully added to your cart.

Winkelmand

Veranderingen in het webdesign

Niet iedereen merkt het deze tijd, maar de trends veranderen continue net zoals de prijzen van websites. Waar de een zijn service betaalbaar is, is de andere weer wat duurder.
Vergelijk het met de jaren ’90 en nu, totale verandering.
Wat men toen mooi vond, zal in deze tijd niet in de smaken vallen. Maar toch zijn deze veranderingen beetje bij beetje, heel subtiel doorgevoerd en het wordt steeds moeilijker om ze te herkennen met het blote oog.

De veranderingen in webdesign zijn subtiel, maar ze zijn de moeite waard om bij te houden.
Zelfs als u geen vaardigheden hebt in het webdesign, is het handig om op de hoogte zijn door het te lezen van de laatste webdesign trends.

  1. Responsive websites
    Het is geen nieuwe trend, maar ze blijven belangrijk. Belangrijk genoeg om er steeds op terug te keren. Bijna meer dan 70% van de inwoners van Nederland gebruiken dagelijks hun telefoon. Werkt uw website niet zo goed op een mobiel, gaan ze gewoon veder.
    Bezoekers blijven niet hangen als de website te langzaam is of raar is ingedeeld omdat het op een kleiner scherm is, waardoor het is slecht wordt voor de SEO. Makkelijker gezegd, u komt dan niet hoog in de zoekresultaten te staan, dus minder bezoekers.
    Hoewel het mogelijk is om een aparte versie van uw website te maken die wel goed werkt voor de mobiele weergave, is het voor de meeste bedrijven beter om één website te maken die zowel op mobiel als computer goed werkt.
    Op een responsieve website heeft elke pagina allemaal dezelfde titel, afbeeldingen en elementen. Het maakt niet uit waar op ze bekeken worden, ze zijn anders opgebouwd afhankelijk van de grootte van uw scherm.

  1. Praten met de klant zonder dat u erbij bent
    Iedereen kent ze wel, u komt op website en rechtsonder in komt een vriendelijk persoon om u te helpen. Zoals u al zou verwachten zijn het in het begin geen mensen maar robots, die antwoord op geven op specifieke vragen. Het is aan u om ze weg te klikken of een vraag te stellen.De chatbots zijn er om het u gemakkelijker te maken, als u ergens niet mee uitkomt kun u hun gerust storen. Meestal krijgt u direct antwoord op uw vraag, dit bespaart u een lange tijd om iets uit te zoeken.
    U kunt zo’n gesprek programmeren om de meest gestelde vragen te beantwoorden. Komen de bezoekers met vragen die niet vaak voorkomen, dan is de kans groot dat de chatbot het ook niet weet. Zelfs dan kan u het dusdanig instellen dat de hij/zij, ligt eraan wat u ervan maakt, de bezoeker informeert om contact op te zoeken met uw bedrijf.
  1. Animatie
    Autoplay-video’s, video’s die meteen afspelen zonder er op de klikken, zijn populair, maar dat betekent niet dat een website volledig statisch moet zijn.
    De website kan al vloeiender gemaakt worden door een paar kleine aanpassingen, neem als voorbeeld animaties.
    U hebt het vast wel een keer gezien. U komt ergens een website en gelijk wanneer u de pagina opent, word iets afgespeeld; een filmpje, een dansend poppetje, noem het maar op.Een goede animatie zal de aandacht trekken en de interesse van uw bezoeker vastleggen, zonder af te leiden van de belangrijkste informatie die u op de pagina wilt laten zien.Het is een trend in webdesign die uw website een beetje interessanter maakt en een beetje persoonlijkheid toevoegt.
  1. Micro-interacties, de animaties met een extra toevoeging
    Beweeg de muis, pagina of typ wat en de animatie doet wat, Micro-interacties zijn animaties die reageren op wat u als gebruiker op een pagina doet. Als u merkt dat een website veranderd wanneer u met de muis over een bepaalde plek gaat, of een bewegend beeld geactiveerd wordt door naar beneden te scrollen, bent u getuigen van een Micro-interactie.Deze creëren een positieve gebruikerservaring omdat uw bezoekers de macht krijgen over wat er te zien. Zulke actie brengen alleen maar pluspunten, en wat er gedaan wordt zal geen schade achterlaten.
    Ze worden steeds meer gebruikt op het internet, waardoor ze een goede webdesign trend zijn om op uw radar te hebben in de komende jaar.
  1. Originele illustraties
    Stock fotografie zijn simpel en het kost u nauwelijks tijd, maar het geeft uw website geen inhoud. Waardoor het eigenlijk een ziel mist.
    Dat is de reden waarom veel mensen zich nu wenden tot originele illustraties voor de afbeeldingen op hun websites.Aangepaste illustraties kosten geld, maar ze kunnen de stijl van u website veranderen en een unieke ervaring creëren.
    Aangepaste illustraties voelen vaak speels aan, terwijl ze nog steeds het werk doen om iets over uw merk uit te leggen.Als u een goede artiest voor u website kunt vinden, zijn ze een goede manier om wat extra persoonlijkheid in de website-ervaring te verwerken.

 

About Frontspace

Leave a Reply

);