was successfully added to your cart.

Winkelmand

Mensen lezen meestal niet online, ze scannen

Skimmen en scannen gebeurt om een ​​aantal redenen, het is makkelijker, sneller, en uw hoeft er minder bij na te denken. Hoe ongemotiveerd deze statistieken ook mogen zijn om te lezen, ze hebben echter een belangrijk punt; de meeste digitale content wordt niet geoptimaliseerd voor de online lezer van vandaag.

Terwijl je zo door deze leesstatistieken loopt, probeer dan minder na te denken over de tijd en bronnen die u in uw blogberichten hebt gestoken, en meer over de patronen en het gedrag van uw online publiek.
En vanuit daar kunt u werken aan het structureren van uw berichten, op de manier die gemakkelijker is voor de lezer en wat nog belangrijker is, een waarde toevoegt.

Statistieken lezen: hoe lezen mensen feitelijk online?

  1. 55% van alle paginaweergaven krijgt minder dan 15 seconden aandacht. 
    Chartbeat
  1. 60 à 70% van de content die wordt uitgegeven door Business-to-Business-marketingafdelingen zitten tegenwoordig ongebruikt. –SiriusDecisions
  1. In 2008 concludeerde een onderzoek dat bezoekers slechts 20% van de tekst op een gemiddelde pagina lezen. –Jakob Nielsen
  1. Woorden dat bestaat uit 2 à 3 letters worden bij 75% overgeslagen, terwijl woorden die uit 8 letters bestaan bijna altijd worden gefixeerd. –Eyethink
  1. De kans dat een individueel woord wordt gelezen, varieert naarmate van het inhoudswoord (85%) of een functiewoord (35%). Inhoudswoorden omvatten zelfstandige naamwoorden, werkwoorden, bijvoeglijke naamwoorden en woorden die meestal alleen kunnen staan. Functiewoorden creëren grammaticale relaties en betekenen niet veel op zichzelf. –Eyethink
  1. Het patroon waarin mensen online inhoud lezen, is niet uw standaard-van-links-naar-rechts-lezing die u op school hebt geleerd – het is eerder een “F” -vorm die aangeeft dat gebruikers uw inhoud niet grondig lezen. 
    Jakob Nielsen


Bron: Jakob Nielsen, 2006.

 

  1. Webgebruikers besteden 80% van hun tijd aan het bekijken van de linkerhelft van het scherm en de overige 20% de rechterhelft. –Jakob Nielsen
  1. De gemiddelde leestijd aan een e-mailnieuwsbrief na de opening is 51 seconden. –Jakob Nielsen
  1. Van de 10.000 bekeken artikelen op het social media werd er ontdekt dat er geen enkele relatie bestaat tussen het bedrag dat een stuk inhoud deelt en de hoeveelheid aandacht die een gemiddelde lezer die inhoud zal geven.
    TIME
  1. Het kost mensen ongeveer 20 à 30% langer om online te lezen dan nodig is om op papier te lezen. –ResearchGate
  1. In een recente analyse van de warmtekaart, ontdekte CoSchedule dat slechts 10 à 20% van de lezers het echt tot op de bodem van hun berichten bracht. –CoSchedule
  1. Bezoekers die een artikel voor drie minuten lazen, keerden twee keer zo vaak terug als degenen die gedurende één minuut lazen. –Chartbeat

 

About Frontspace

Leave a Reply

);