Skip to main content

SEO voor kleine bedrijven.

SEO is belangrijk om een kleine onderneming te laten groeien.
Tenzij u andere plannen heeft en u en uw carrière klein te houden, dan is dit artikel niet van toepassing.
Wel interesse in doorgroeimogelijkheden, dan is dit een must have.

Voordat ik begin met het vertellen waarom het belangrijk is, leg ik eerst uit wat SEO is;

De term SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’, in gewoon Nederlands ‘zoekmachine optimalisatie’. SEO is een verzameling van technieken. Deze technieken zijn gericht op het optimaliseren en verbeteren van uw website of webshop voor de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google en Bing. Deze zoekmachines kennen waarde toe aan een website of webshop. Alle technieken die ingezet worden om de waarde van je website te vergroten, vallen onder SEO.

Doordat het heel veel invloed kan hebben op uw site volgt hier waarom het zo belangrijk is;

  1. Zichtbaarheid.
    Dit spreekt al voor zich, hoe makkelijk de klant u vindt, hoe groter de kans is dat hij/zij gebruikt maakt van uw product / dienst. Het is zeker de moeite waard om tijd en moeite in uw SEO te spenderen, om meer potentiële klanten te winnen. Hoe meer u gerelateerde zoektermen gebruikt, hoe vaker u omhoog komt in de zoekmachines.
  1. Credibility.
    Laat zien dat u er bent, pak de hoogste positie in de industrie en uw vakgebied door je online aanwezigheid op te laten vallen. Denk hierbij aan websites, blogs, podcasts, noem het maar op.
    Hoe meer u post, hoe gemakkelijke Google u opmerkt, en wat ervoor zorgt dat u hoger geplaatst wordt.
  1. Wees de concurrent één stap voor.
    Hoe beter u uw SEO-praktijken bijhoudt, hoe groter de kans is dat u uw concurrentie overtreft bij online zoekopdrachten.

 

Het beste deel van SEO

Het is kosteneffectief en meetbaar, ze vormen een ‘match made in heaven’, dus laten we ons concentreren op wat u kunt doen zonder zelfs maar een cent aan uit te geven;

  1. Maak een lijst met trefwoorden.
    Dit zijn de woorden die mensen typen in Google om uw bedrijf te vinden. Pak het voordeel door vooruit te denken wat de bezoeker opzoekt om uw dienst of product te vinden.Het brainstormen van zoekwoorden helpt u niet alleen uw SEO-plan onder de knie te krijgen, maar ook hoe u uw merk- en inhoudsstrategie opzet.
  1. Koop een domeinnaam dat logisch is voor uw bedrijf.
    Als u in het bezit bent van een restaurant, zal het woord food ergens in de titel logisch zijn en computer niet.
    Hou het vanzelfsprekend.
  1. Maak en deel de inhoud.
    Natuurlijk heeft u een aantal trefwoorden wat telkens terugvalt, en dat is goed. In de loop van tijd kan een verandering geen kwaad, en naarmate het bedrijf groeit, zal dit zeker voorkomen. Deel wat u plaatst, en wanner u hen aanpast. Zo blijven de bezoekers terugkomen waardoor uw positionering hoog zult zijn
  1. Meetbaar
    Het beste van SEO en digitale marketing is dat u het kunt meten, het inzien hoe uw bedrijf het doet in de digitale wereld. Elk trefwoord is meetbaar, het is daarom makkelijk om meerdere en verschillende woorden te testen. Eigenlijk kunt u alles testen om zo erachter te komen wat het beste is voor u en uw bedrijf.U kunt het zelf gratis doen via Google Analytics, Anders kunt u ook gebruik maken van diensten die uw site in de gaten houdt, en u het beste raad en daad geeft.
Logo
Website
Offerte aanvragen
Anders